Dankzij Steve Rubel heb ik me voorgenomen om (nog) efficienter te werken in 2010. Niet alleen vaker dingen doen waar ik goed in ben maar ook de onvermijdelijke K-klusjes sneller wegwerken. Ik doe dit niet alleen omdat ik er een hekel aan heb, maar ook omdat ik op die manier kennis kan maken met alle tools die voor Getting Things Done beschikbaar zijn.
Voornaamgenoot Friedman schreef vorige maand in de NY Times over de Do-It Yourself economie. In zijn column besprak hij de Great Inflection, de gecombineerde beschikbaarheid van low-cost (of gratis) technologische diensten en van connectiviteit.
Dankzij communicatiemiddelen als Hyves, Facebook, LinkedIn, e-mail, twitter, messenger en diensten als Google Translate, Picasa, flickr, Blogger en natuurlijk krachtige zoekmogelijkheden van Bing en Google – of gespecialiseerde zoekmachines is mijn werk de afgelopen jaren een stuk gemakkelijker te worden. Tel daarbij op mijn rss lijst en Alltop met gerichte inspiratie, willekeurge inspiratie via StumbleUpon en dan hoef ik alleen nog maar wat verbeelding en creativiteit toe te voegen (te ontsluiten via mindmapping)
Er is geen standaard meer; iedereen kiest zijn eigen diensten en communicatie om efficient te zijn. Het zelfhulpdoeboek werkt niet. Ik was vorig jaar ook teleurgesteld in het boek “Four Hour Work Week“. Hoewel zijn motivatie en oplossing ‘Lifestyle Design’ me zeer aanspreken worden zijn praktische tips (huur een virtuele secretaresse, vermarket nicheproducten, hou geen voorraad) niet praktisch – voor mij. Ik kies mijn eigen combinatie van diensten en middelen.
Laat je vooral inspireren/richting geven door Lifehacking.nl, te beginnen met de post van Frank Meeuwsen voor een betere concentratie!
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=IkQbK8ReUPo&hl=en_US&fs=1&]