Zelden is ons vakgebied – marketing en pr – zo snel veranderd als de afgelopen vijf jaar. Hoe fijn is het dan dat er boek verschijnt waarin een groot deel van die veranderingen beschreven staan. In The New Rules of Marketing and PR lees je hoe de opkomst van internet, blogs en ‘User Generated Content’ ons vakgebied heeft veranderd. En, wel zo handig, hoe je daar op kunt inspelen.
Voor ons was dit boek een feest der herkenning. Met de kennis en visie die Scott in zijn boek neerlegt, zijn we in 2005 Busted begonnen. ‘Online PR’ en ‘Marketing 2.0’ was toen nog een ontgonnen gebied maar wint inmiddels steeds meer terrein. Dit boek gaat daar bij helpen. Geven wij hiermee dan niet het geheim van de smit weg? Misschien wel, maar dat doen we graag. Over een paar jaar heeft hopelijk elke zichzelf respecterende communicatieconsultant deze materie onder de knie. En Busted zou Busted niet zijn als wij dan allang weer met andere vernieuwende en onconventionele vormen van marketing en pr bezig zijn.
Te weinig leestijd? Sla dan de hoofdstukken van sectie III over (en laat dat aan je bureaus over).