Spraakmakend in week 51

Vorige week heb ik op uitnodiging van @josgovaart en @jodykoehler naar @dbreakenridge geluisterd. Vantevoren een drankje met @ajthijssen, @AmazingPR en @remcojanssen. Vanuit dat gesprek en mijn reader het leeslijstje voor deze week:

Te beginnen bij de update van Marco Derksen op Marketingfacts over word of mouth. Hij verwijst naar de samenvattingen van de WOMMA conferentie van John Bell: Headlines from the 2009 Word of Mouth Marketing Association Summit Part 1 en
Headlines from the 2009 Word of Mouth Marketing Association Summit Part 2

Een van de hoogtepunten was (blijkbaar) Emanuel Rosen die zijn vernieuwde The Anatomy of Buzz presenteerde. Een verslag met praktiche tips op MOLblog. Aardig is dat hij niet alleen over de content (geef mensen een verhaal) of online WOM (virals, social media) maar ook aandacht heeft voor de conversation starter, of visual buzz zoals hij het noemt. Het gele bandje van Armstrong en de virtuele ijsjes van B&J zijn voorbeelden daarvan.

En dat praatje van Deirdre (48)? Hier vind het verslag van Ronald en de samenvatting van Jos. Inhoudelijk was ik er niet kapot van maar ik vind het een briljant initiatief van COOPR. Wat ik er uit haalde/note to self:
– lees boek Crush It!
– volg de auteur Gary Vaynerchuk op twitter
– check measurement blog van KDPaine over meten van PR
– gebruik Social Mentions voor real time search en analyse van social media
– verbaas je over CMP.ly, een tool voor disclosure; dus om kenbaar te maken dat een gesponsorde post herkenbaar te maken