Sense HD met UPC

Via een vriend werd ik uitgenodigd om Nederland – Roemenie niet in de kroeg te kijken, maar bij hem thuis. Een ‘speciaal feestje’ mogelijk gemaakt door UPC . Snacks, een geurmachine met versgemaaid gras, Heineken bier , de officiële EK bal met kippenvel en een uitzending in HD waren ingezet om onze zintuigen te prikkelen. Dit alles om de nieuwe HD DVR box onder de aandacht te brengen. In de rust vertelde de gastheer over de features van de box zoals Uitzendinggemist, opnemen en natuurlijk het haarscherpe HD beeld. Een hostess van Kim & Jeroen Entertainment verzorgde de hapjes en drankjes. Naast dit feestje werden er nog tien gelijksoortige feestjes georganiseerd bij influencers zoals journalisten en bloggers. Na afloop vulde iedereen een enqueteformulier in en konden met korting de HD DVR box in huis krijgen. Iedereen was onder de indruk van het beeld, al vertoonde deze af en toe nog een ‘hick-up’. Al met al een geslaagde manier van UPC om via een informele manier influencers te beïnvloeden en ook hen weer voor ‘buzzing’ in te zetten. Een tupperware formule voor HD TV.