Media Arts Monday (week 53)

Op deze strak blauwe Media Arts Monday na de Kerst weer een selectie van mijn persoonlijke favorieten van vorige week. Ter inspiratie!

McDonald’s Piccadily
Mijn favoriete idee van vorige week kwam van McDonald’s. Ze gebruikten het reuzescherm op Piccadily in London niet alleen om hamburgers af te beelden maar tonen iedere 40 seconden beelden die passanten kunnen gebruiken in een leuke (toeristiche) foto. Hiermee maken ze slim gebruik van een fotomoment en maken de merknaam secundair. Met alle fotosharingsites als backbone komt er een brede buzz op gang.

Amnesty International
Verrassend en confronterende uiting om de aandacht te vestigen op vrouwenhandel. Op verschillende vliegvelden rolde een transparante koffer over de band met daarin een mensch.

Onderwateruiting die ons voorland schetst als we niet snel iets doen aan Global warming. Was ook mooi geweest om vorige week in Koepnhagen te doen.

Pamplona
Campagne in Pamplona van de gemeente tegen vandalisme. Op publieke objecten werd een prijskaartje gehangen om mensen bewust te maken van de kosten van herstelwerkzaamheden. Groots opgezet en met een indrukwekkende spin off in publiciteit.

Zoo promoot je zo:

Zoo_Bus