Media Arts Monday, 211111

Het is weer maandag zongen de Panters. En maandag is Media Arts Monday: ik selecteer mijn favoriete en minst favoriete cases op het gebied van media arts en guerrilla marketing van de afgelopen week.

Afbeelding
Het idee van een exclusieve uitnodiging voor een selecte groep vind ik aardig maar een plakplaatje uitdelen aan bikers vind ik van een grote lulligheid getuigen. Ik geloof er niet in dat een volwassen kerel een tattoo op zijn arms plakt om daar mee naar een beurs te gaan.

Afbeelding

Mwa. Ver gezocht; zie de uitleg. Gaat het echt over teveel sake drinken? Daarnaast ben ik niet kapot van een idee dat ‘persoonlijk eigendom’ vervuild.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze vormassociatie is simpel en slim. Op een andere foto zag ik de drukke weg die er langs loopt, richting het sushi restaurant. Een geslaagde en spraakmakende communicatie wat mij betreft! De winnaar van week 46.

 

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=GwNeukAmxJw&w=560&h=315]

 

Bovenstaand filmpje is mooi in elkaar gezet en het eindresultaat van een 3D street art is altijd indrukwekkend. Maar.. het is al zo vaak gedaan. Als zelfs Kneipp het heeft gedaan [disclaimer] dan vind ik het weinig innovatief voor een merk met de status van Reebok. De koppeling met Guinness Book of Records is vaak een laatste redmiddel om er nog iets van ‘nieuwswaarde’ aan toe te voegen. Valt nog mee dat het kunstwerk niet officieel werd geopend door een bekend persoon en een donatie aan een goed doel.