Bij TBWABusted richten wij ons op beinvloeders. Influencer marketing is in de US al stukken verder. Ook de technologie om autoriteit van buzzers te meten is veel verder. In Nederland komen de meeste monitoringsystemen niet zo ver. Solis reviewde op TechCrunch het systeem van Klout dat in staat is om individuele autoriteit op buzzer te meten. Klout measures influence at the topical level, sorting individuals who demonstrate the ability to drive action within respective social graphs when discussing particular subjects.
Voor PR-bureaus die beinvloeders willen faciliteren en stimuleren is het belangrijk om deze eerst in kaart te brengen.
Het systeem van Klout meet de mate van invloed op drie niveaus. Op eerste plaats “True Reach” dat de invloed tussen alle relaties meet door de beinvloede publiek versus het totale publiek te delen. Ten tweede de “Amplification Probability” dat de voorspelbaarheid bepaalt dat een tweet doorgeplaatst wordt (retweet) of reacties uitlokt. Ten derde bepaalt het systeem de “Network Score”, het percentage van de meldingen.
En behalve dit statistisch gegoochel over bereik meet Klout ook het aantal clicks dat een tweet genereert, dus daadwerkelijke actie ook meetelt.
Concluderend: The ability to identify and assemble proven authorities on relevant subjects allow followers to stay connected to verifiable and trustworthy sources and the voices, information and trends that in turn influence their activity.