Inspiratie week week 51


Uit de vele cases die ik zie maak ik wekelijks een selectie en sla zo op in de Guerrilla Gallery.
Deze week, ter inspiratie:

XXL Carwash
actie uit Nederland waarbij er uit de kofferbak een wasinstructie hangt. De wasinstructie is een kortingscoupon. De zelfbenoemde guerrilla-koning Cor Hospes werd hier heel blij van omdat de auto niet bestickerd was. Misschien hadden ze er ook nog een viraal element aan kunnen toevoegen waarbij je ook een vriend/collega de korting kon geven.

Skin cancer
Handdoek in de vorm van een doodskist om de gevaren van zonnen aan te geven. Juiste boodschap op het juiste moment en op een confronterende manier gebracht. Zo’n uiting getuigt van lef en sneuvelt niet door een bijdehandte opmerking als “maar als iemand ligt te zonnen, dan kan je de boodschap niet lezen”.

Puddles
Iedere 17 minuten sterft een kind aan het drinken van vervuild water. Net als bovenstaande case “recht-tussen-de-ogen” maar minder mooi gebracht.

Noorwegen
De omgekeerde zonneradar in een abri die aangeeft wat de huidige temperatuur ter plekke is. Blijkbaar kan je dan voor weinig naar Noorwegen voor warmere temperaturen. Geografisch-klimatologisch ben ik niet sterk maar meen dat deze uiting niet overal inzetbaar is.

Pert
Tegen stank in afvoerputjes. Uw kat vraagt er zelf om.

Ajax cleaner
Schuifdeuren met een trekker. De bewging van de trekker en de ruit is (lijkt) zo schoon dat je glashelder zicht hebt.

VIP Gym
De bouwvakkersspleet als reclamemedium. Een sportschool beplakte stoelen van de -kant met een achterwerk. Heel charmant en ongetwijfeld spraakmakend.