Cor Hospes, culinair- en bedrijfsjournalist, geeft binnenkort een boek uit over Guerrilla Advertising. Hij beloofde dat we een hoofdstuk mogen voorpubliceren op buzzmarketing.nl. Cor tipte me twee fantastische boeken: Guerrilla Advertising en Advertising is Dead: Long Live Advertising, beiden vol met inspirerende voorbeelden!
Een of meerdere voorbeelden uit dit boek komen terug in de Guerrilla Marketing Top 10 van Communicatiedrang. Waar auteur Peter Evers zijn ranking op baseert, is mij niet duidelijk. Zelfverklaard expert Hospes is het in ieder geval niet eens met deze opsomming: wat hem betreft is Parlino de slechtse Guerilla Advertising die hij is tegengekomen. (Qua buzz zou ik het nog kunnen verdedigen dat er in ieder geval over gepraat wordt ook al was afzender onduidelijk)
Het slechtste voorbeeld op de ranglijst van Communicatiedrangis MSN’s wildplackactie in NY. Guerrilla is geen wildplakkerij zoals hij stelt. Hoe beoordeel je dan de recente wildplak-stickeractie van Hyves door Habbekrats? Kan dat wel omdat je ‘de achterban activeert’ in plaats van zelf te plakken?