21 november vindt in Hilton Royal Parc Soestduinen te Soestduinen het eerste seminar over Word-of-Mouth marketing plaats. Focus Conferences heeft een heel mooi programma en een sterke line up van sprekers, mede danzij Jorrit.
Een copy-paste uit hun eigen inleiding:
De consument ‘in control’
Technologische ontwikkelingen veranderen marketing en communicatie fundamenteel. Consumenten communiceren sneller met elkaar via e-mail en sociale netwerken en kunnen op internet hun mening geven over producten. Traditioneel adverteren is in deze omgeving niet meer effectief. Dit heeft de oudste marketingvorm “Word-of-Mouth” doen herleven. De consument heeft de controle over de boodschap en het medium en genereert haar eigen informatie. Hoe kunt u hier grip op houden en sturing in aanbrengen?
Eerlijke meningen
De uitwisseling van eerlijke meningen tussen consumenten is de krachtigste beïnvloeder van koopgedrag. Volgens adviesbureau McKinsey wordt ? van alle economische activiteit beïnvloed door mond-tot-mondreclame over een product, dienst of merk. Consumenten hechten bij het nemen van aankoopbeslissingen meer belang aan de mening van andere consumenten dan aan traditionele marketeers en adverteerders. De basis voor Word-of-Mouth is een tevreden klant, die de impact van positieve gebruikerservaringen kan maximaliseren. Hoe kunt u deze “ambassadeurs” bereiken?
Gesprek stimuleren
Alle marketing- en communicatieuitingen zouden erop gericht moeten zijn om zoveel mogelijk consumenten, op basis van een eerlijke mening, te laten praten over een product of merk met zoveel mogelijk vrienden en kennissen. Hiervoor moeten de juiste doelgroep, inhoud en kanalen gekozen worden en dient een dialoog met de consument te worden aangegaan. Een dialoog die ook kan leiden tot innovatieve oplossingen die consumenten aanbrengen. Hoe kunt u het gesprek op gang brengen en het de consument makkelijker maken om over uw product te praten?