Grappig filmpje dat in het clubblad Adformatie op 3 december al 1,7 miljoen views claimde terwijl de YouTube count bleef hangen rond de 60 duizend. Daarna liep het iets door maar in het weekend tikte het net de 100K aan. Afgelopen dagen is het filmpje – gelet op de comments – “ineens” viraal gegaan in India, Roemenie, Rusland en China….
Update 15/12:
Toevoeging in dit artikel. Dankzij de ‘nieuwe’ Facebook counter wordt iedere Opportunity to See ook meegeteld. Stukje onbetrouwbaarder als (uitgezeten) YouTube views maar het verklaart de aantallen.
Feit blijft dat het een erg leuk idee is en mooi uitgevoerd. Bijzonder is dat ABN Amro dit aandurft. (Staats)Geld uitgeven aan het ombouwen van een huis en een casefilm maken zonder dat ze vooraf weten wat het oplevert.
Bas Welling zegt: “We zagen dat veel mensen vrienden gingen taggen die ook hun huis te koop hebben staan. Dat was een mooi verspreidingsmechanisme want voor huizenverkopers is deze film natuurlijk extra relevant“. Dat is een mooie toevoeging aan de verklaring voor het succes van deze film.