PR en Web2.0

Op Buzzmarketing.nl posten we over de ontwikkelingen van het (marketing)PR-vak, in de vorm van linkjes (en soms visies en meningen). Helaas zijn nog maar weinig PR-mensen actief in de blogosphere. De VPRA heeft een nieuwsbrief.
Ronald van de Aart begon voortvarend in december met een weblog maar stopte alweer na een maand. Geen verwijt want onze eigen redactie is ook niet altijd even actief 😉
Mocht je andere PR-weblogs uit Nederlands kennen, laat het ons dan weten!

Dan toch maar naar buitenlandse bronnen. Jonathan Carson, CEO van Nielsen Buzzmetrics, onderhoudt het weblog Mouthpiece. Deze week postte hij een interessante SWOT over PR en Web2.0. Daarnaast geeft hij vijf tips hoe PR voordeel kan trekken uit Web2.0:

1) Build research prowess.
– Marketing 2.0 will be data driven.
– Brands need substantial measurement data to justify moving from TV budgets.

2) Move out of comfort zone.
– PR in best position to take chances, try new things b/c have less of a need to protect status quo than other marketing service firms.

3) Focus on interactive competencies.
– Most programs will be ground in digital, and PR needs to strengthen their expertise here.

4) Be ethical leaders.
– Brands are looking for safe waters as they experiment, and PR is in a good position to help them navigate.

5) Get Web 2.0 in your DNA.
– Encourage blogging, hire CGM mavens, institute cultural revolution within the industry and within different firms. Hiring a top blogger should be as natural for a PR firm as it always has been to hire former journalists or Washington insiders.