SL Safari


Via de UK PR wire vonden we het ‘innovatieve idee’ SL Safari.

A series of SL Marketing Safaris have been organised to clearly explain to UK marketers, how SL can benefit any organisation. They have been designed to cater for people with limited experience of SL as well as people who have never ever been into it.

We worden doodgegooid met bedrijven die (voor de PR spin off) starten in SL. Verveeld met artikelen over de hype. Raken geirriteerd over de postings over de buzz rond de hype. Enfin: marketeers hebben het er veel over maar het overgrote merendeel is er nooit geweest. Laat staan dat ze nadenken of het iets voor hun kan betekenen. Juist voor die mensen is er de rondleiding: wat is SL, hoe werkt het en wat zijn de marketing opportunities. Overigens is het idee van de Safari niet nieuw: Emerce berichtte in oktober 2006 al over Synthravels, een andere touroperator voor virtuele werelden.

Zelf waren we bij de Marketingfacts BBQ die wat later begon omdat niet iedereen op tijd wist te komen. Ergens wel logisch omdat newbies, eerst moeten begrijpen hoe ze er komen, hoe ze zich kunnen teleporten of moeten zweven. Ben benieuwd hoe ze dat oplossen bij SL Safaris. Bij de ‘How?’ staat ‘you turn up for the safari‘, maar ik weet dus niet of dat zo vanzelfsprekend is.

Mocht het lukken om zelf in SL te komen (en ik ben online), dan leid ik (Amsterdam Marathon) je graag rond. Ben ik offline dan is een aardig startpunt het Text100 Island. Smiddy Smails die het eiland bouwde, vertelde me over het succes van hun eiland: