Blogs topprioriteit bij communicatiemanagers

Porter Novelli heeft onder grote ondernemingen en organisaties in Nederland een onderzoek uitgevoerd naar de awareness en het gevoerde beleid op het punt van blogging. Circa 50 communicatiemanagers hebben actief deelgenomen aan dit onderzoek. Uit dit onderzoek blijkt dat blogs snel aan belang en invloed winnen. Bijna iedereen ziet ook de potentiƫle impact die blogs kunnen hebben op hun organisatie. Toch is lang nog niet iedere communicatiemanager actief bezig met weblogs. Concreet beleid ten aanzien van zowel de monitoring van blogs als het zelf pro-actief inzetten van weblogs als corporate-communicatie-instrument ontbreekt nog in de meeste gevallen. De praktijk maakt duidelijk dat er honger is naar kennis en ervaring en dat blogging een van de belangrijke aandachtspunten is voor de communicatiepraktijk van de communicatiemanagers. Ga voor een samenvatting van de belangrijkste resultaten naar www.porternovelli.nl/nieuws.
Porter Novelli verzorgt voor klanten de dagelijkse monitoring van weblogs en geeft in house workshops over blogging. De komende maanden zullen we u blijven informeren over nieuwe ontwikkelingen en producten op dit punt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.