Media Arts Monday (week 52)

Op deze witte Media Arts Monday weer een selectie van mijn persoonlijke favorieten van vorige week. Ter inspiratie!

Sharkweek op Discovery
Naast mijn eerdere spannende post ook een gehaaid idee voor de fietstaxi.

Afwasser gezocht
De case stond ook in Adformatie en is een slim ideetje van Restaurant Binnen dat op zoek is naar een afwasser. Op de glazen zien we een stickertje van lippenstift.

3D Cards
Fantastisch voorbeeld van de mogelijkheden van Augmented Reality op Wired (maart 2009)

Elmex
Elmex beschermt tegen gaatjes. Dussssss… in het bowlingcentrum leggen we tussen de reguliere ballen ook bowlingballen zonder gaatjes. Snap je hem? Of er zit een consumer insight achter dat Elmex prospects fervente bowlers zijn of dit is een voorbeeld van oppervlakkig associatief vermogen.

Eskom
Mooi billboard dat er op wijst om verstandig met energie om te gaan. Vraag me of dit bij licht ook overkomt.

Fiat Alessi
De special edition van Fiat is zo mooi dat het wachten op de metro leuk is.

Godiva
Flagshipstore van Godiva chocolade. Retail space is ook een medium.

Direct ski
Mijn winnaar van afgelopen week. Niet omdat het vorige week sneeuwde maar omdat het een simpel idee is dat goed doordacht is. Naast de timing en vorm dachten de makers ook aan de plaats: rondom skiwinkels, indoor skicentra en vakatntiebeurzen. Wellicht dat ze ook hier een viraal element nog hadden kunnen toevoegen: dat de kaart onder de skier toegang gaf dat een URL met korting en een tell a friend.