Heineken CSR

Met dank aan socialmedia8, doorgeplaatst door een luie blogger:

De campagne van afgelopen jaar – ‘Enjoy Heineken Responsibly’ – was zo’n succes dat Heineken heeft besloten door te gaan met het communiceren over wat er met mensen gebeurt, als ze teveel hebben gedronken.

We stellen een paar tools ter beschikking die je kunt gebruiken bij een avondje stappen: voordat je gaat (de Know The Signs website), tijdens het stappen (de iPhone-‘Blaastest’) en de volgende dag (de ‘Tag of Shame’ een sociaal netwerkapplicatie). Met deze tools kun je het gesprek aangaan met je vrienden en elkaars mening horen over bewustzijn van je gedrag tijdens een avondje uit; Heineken maakt hiermee dus een conversatie mogelijk tussen vrienden.

Alle bovengenoemde tools zijn te vinden in de ‘buzz toolkit’ op www.knowthesigns.com/buzz. In deze toolkit vind je een uitgebreide omschrijving van de campagne, beelden, het nieuwe Heineken-logo en meer achtergrondinformatie. Je kunt alle onderdelen onbeperkt gebruiken op je eigen website, blog of sociale netwerkprofiel.

De inhoud van de campagne hoef ik niet te bespreken (dat Heineken het bespreekbaar maakt is top, de toon niet te belerend, ik houd alleen niet zo van typen/profielen), maar wil wel de buzztoolkit aanbevelen aan marketeers als middel om social media te faciliteren om de boodschap door te vertellen.

De social network app (The “Tag of Shame” is the perfect tool for the morning after a night out, to remind your friends of their embarrassing behaviour) is top maar helaas niet verkrijgbaar voor Hyves en MSN.
De Iphone app ziet er veelbelovend uit (maar deze invloedrijke blogger heeft geen Iphone 😉

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.