WOM@SWOCC

Getwitter-tipt door Marco Derksen maar eens gaan zoeken naar de SWOCC publicatie over WOM. Veel verder dan een verslagje over de lancering ben ik nog niet. De SWOCC publicaties zijn namelijk exclusief beschikbaar voor alle begunstigers van SWOCC. Uit het verslag:

Tijdens de presentatie gaf Boris een aantal aansprekende voorbeelden van hoe WOM wordt ingezet in de praktijk, bijvoorbeeld met het ‘Will it blend’-filmpje waarin een organisatie op verzoek van de consument een I-Phone in de blender stopt om de kwaliteit van de blender aan te tonen. De film werd miljoenen keren bekeken op YouTube. Een ander voorbeeld van een poging tot WOM laat het Cadburry-filmpje zien: muziek van Phil Collins op de achtergrond, een drummende gorilla in beeld. Aan het einde van het filmpje is een paarse reep te zien. “Ook dit filmpje is eindeloos doorgestuurd. De vraag hierbij is: Is dit ook waardevol voor het merk zelf? Of is het alleen ‘rumor around the ad’? Voegt het écht iets toe of heb je als merk niet meer dan alleen een drummende gorilla?”

Verder lezen we nog een beknopte samenvatting op Marco’s weblog. En via de comments komen we nog op een artikel van Lotte Willemsen op Spotlight effect.

Zowel Marco en Lotte vragen zich af waarom er zo weinig aandacht was over de sessie.
Vanuit zijn theoretische achtergrond had Nihom best wat meer praktijk WOM kunnen genereren rond zijn publicatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.