Doe mij nog zo’n drol!

Dat McCain in de ‘shit’ zit blijkt wel uit het volgende. Een net uitgevoerde Guerrilla actie van deze presidentskandidaat lijkt wel verdacht veel op een actie van KesselsKramer* van alweer aardig wat jaartjes geleden. Waarschijnlijk heeft hij na 4 november genoeg tijd om zijn eigen ‘vieze’ zaakjes op te ruimen (wellicht met zijn nieuwe vriend Joe).

Hans Brinker Budget Hotel was één van de eerste reclamebudgetten van KesselsKramer, de Hollandse creative hotshop. Het lowbudgethotel – internationaal bekend als Hotel Hell – had net haar aantal kamers verdubbeld en die moesten zo snel mogelijk vol. En dat met ‘n reclamebudget als de meeste van haar kamers: om te huilen. Dus plantte KesselsKramer vlaggetjes in honderden hondendrollen rond het Centraal Station, waar dagelijks horden reizigers passeren op zoek naar ‘n goedkope ‘place to stay’. Op de vlaggetjes de boodschap: Now even more of this at our main entrance. Hans Brinker Budget Hotel Amsterdam. De foto van de reclamestront ging de wereld rond, kranten stonden bol van de drol, zelfs CNN zakte af naar Amsterdam. De publiciteit deed in het eerste jaar het aantal overnachtingen met 25% stijgen. Guerillamarketing was geboren en de klanten die ‘ook zo’n drol wilden’, lagen voor het oprapen. De regels kennen en ze dan overboord gooien. Het is geen ongewone praktijk bij krantenregie Scripta. Doen wat onmogelijk lijkt, de geplogenheden vermijden en steeds weer op zoek gaan naar onbewandelde creatieve paden. Nieuwe lijnen uitzetten, zodat u daar op uw beurt weer buiten kunt kleuren. Want als u wil opvallen in deze wereld van communicatie-overkill, moet u er wel voor zorgen dat u gezien wordt. Desnoods middenin een drol.