Sinan Aral

Er is weer een nieuwe studie uit van Sinan Aral http://t.co/LZ70f09FgJ @bramkoster @DannyOosterveer — Ronald Voorn (@ronvrn) April 26, 2014  

Booking.com volgens Cialdini

Afgelopen zaterdag stond een interessant artikel in De Volkskrant over hoe Booking.com de beinvloedingstechnieken van Cialdini inzet op haar site. Met name de infographic (zie een screenshot boven) zat goed in elkaar. Koop het artikel via Blendle. Het digitale verleiden is een onderwerp dat in Nederland geclaimd wordt door Maurits Kaptein. Bij de lancering van zijn […]

State of WOM

The wrap up of the survey van de Word of Mouth Marketing Association: Spending on word of mouth marketing is modest, but growing fast. Online social media is a major spending area according to 26% of marketers and “offline word of mouth” is a major spending area for 21%, well behind customer service (54%), email marketing […]

Breinreis

Terecht won Rhinofly een prijs bij de SpinAwards voor hun project Breinreis. Breinreis is “Een interactieve installatie voor de tentoonstelling Surreële werelden in het Centraal Museum waarmee de bezoeker via zijn hersengolven op ontdekkingsreis gaat naar het surrealisme”. Deze case heeft geen zak met reclame of internet (as we know it) te maken maar is […]

Hi non-skippable prerolls

IK vind dit een van de beste merkbouwende uitingen die ik afgelopen tijd heb gezien.  Het is een case van FHV BBDO ism Mindshare. In vorm en inhoud is het bijzonder. Het sluit perfect aan bij het inzicht dat jongeren een graag meuk kijken op YouTube. Mediakeuze klopt, de inhoud klopt – en uiteraard de […]

AMMA Awards ‘Beste creatieve gebruik van een medium’

  Zojuist zijn de genomineerden van de AMMA Awards bekend gemaakt. Thomas jureerde, alweer voor het vierde jaar, in de categorie ‘Beste creatieve gebruik van een medium’.  Hieronder de casefilms van de nominees: Goed Verhaal Samsung Hi Geslaagd DM Magazine NS Porsche Cayenne Kilometer NS Magazine Porsche Cayenne Kilometer Who’s That Girl     Disclaimer: […]

Ray Ban expositie

Gewoon een goed idee van PR Stunt voor Ray Ban: Een expositie over de bril in film. De expositie ‘Ray-Ban: The Story of a Legend’ schetst de opvallende relatie tussen Ray-Ban en de cinema. Bezoekers worden geïnformeerd over de opmerkelijke rol die het merk heeft gespeeld in de ontwikkeling van de popcultuur en het modebeeld, […]

Make the difference

Storytelling advertising. Zijn ze goed in in Thailand. Nothing is impossible. http://t.co/PDSvIYSdXr — Ronald Voorn (@ronvrn) April 8, 2014

1 April, kikker in je bil

Mooi overzicht van The Drum met April Fools grappen en grollen. Zoals de tweet in Formule 1 auto’s. de eettafel voor vrijgezellen van IKEA en de eikenhoutenflessen voor lekkerder bier.