Maandelijks archief: januari 2012

Jägermeister – Lightning campagne

Al geruime tijd ben ik betrokken bij de herpositionering van Jagermeister. Veel gebeurd achter de schermen en below the line. De zichtbare middelen voor groter publiek zijn toch vooral de communicatiecampagnes. Na Rudi & Ralph (JWT), Hunting Tactics (Y&R) en Release the Beast (Scale to Fit) heeft TBWA-bureau BOVIL de volgende fase van campagne gemaakt.
Volgende week, als het ijs- en ijskoud wordt, zien we de key visual buiten in abri’s. Op televisie loopt onderstaande commercial, net als in de bioscopen. Spraakmakend is de documentaire op YouTube.

De commercial

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=2Vvs6t9PSzU&w=560&h=315]

Endorsement English bookshop

In The English Bookshop in Zurich kwam ik een mooi voorbeeld van offline buzzmarketing tegen. In de sommige boeken zat een kaart met daarop de naam van een medewerker en – handgeschreven – zijn/haar persoonlijke ervaring met het boek. Erg fijn commentaar van een geloofwaardige expert. Ik moest meteen denken aan mijn videotheekbezoek uit het verleden: ik liep steevast met drie films terug naar de balie en vroeg de man achter de toonbank welke hij adviseerde.
Wat op internet bij reissites en de Kieskeurigen van deze wereld al gemeengoed is, heeft deze retailer mooi opgelost.

(PS: JPod is overigens geen aanrader)

LG – deze viral zuigt

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=1ynu_zDYBYk&w=560&h=315]

Een viral van LG die nu een maandje de wereld rondgaat en de 2 miljoen views aantikt.

Via Creative Guerrilla Marketing die er als lering uittrekt:
What LG is showing us is that there are a couple 3 key ingredients to create a viral marketing video:
It must be either sexy, hilarious, inspiring or outrageous.
It must appear as a regular video..at least at first.
Keep titles short and sweet and descriptions even sweeter.

En ‘alles op earned’ moeten ze hebben gedacht bij LG want in dezelfde maand op 28 december werd deze op YouTube gepost:

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=EYX5fFxcXWU&w=560&h=315]