Maandelijks archief: maart 2010

Kip – ei

Af en toe (re)tweet ik onderzoekjes die ik tegenkom. Het onderwerp spreekt me aan of de resultaten zijn interessant. Zo ook een onderzoekje (1.500 respondenten is niet heel indrukwekkend op de USA populatie) van Chadwick Martin Bailey: New consumer research shows  over 50% of Facebook fans and Twitter followers say they are more likely to buy, recommend than before they were engaged.

Ja koekoek. Mensen die fan zijn van een merk worden lid omdat ze fan zijn en daarom bevelen ze aan. Niet omdat ze lid zijn, zijn ze meer bereid om aan te bevelen. Zo lijkt de verdienste van de aanbeveling te komen door de inzet van social media.

Shamrock Shake

Het was dus gisteren St Patricks Day. Ik had het moeten weten want @ajthijssen belde nog voor een biertje bij Mulligan’s. Toch realiseerde ik me dat niet toen ik deze aardige ambient van McDonald’s tegenkwam. In Chigao kleurt de rivier traditioneel groen. McDonald’s heeft (blijkbaar/waarschijnlijk) een groen drankje, dacht ik. Weer niet opgelet! De Shamrock Shake is dus echt een ding.

De Shamrock Shake werd al in 1970 geintroduceerd en er werden er al meer dan 60 miljoen opgeslurpt! In 1975 werd een dik diertje zelfs als aparte mascotte voor de Shamrock Shake gelanceerd. Dik omdat ie maar liefst 1160 calorieen bevat… En gisteren was ie exclusief verkrijgbaar bij een select aantal McD’s.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=9GkQvhOtZzI&hl=en_US&fs=1&rel=0]