Speurhond

Geen groter compliment aan de Guerrilla Klassiekers dan imitatie! Nu is het de beurt aan Beneful dat schaamteloos de geuradvertentie voor honden kopieert. Hierboven de eerste, hieronder de kopie. via: Stroer

MAD Men

In een serie van 7 artikelen op MAD blog posten mijn collega’s uit Londen artikelen over marketing en communicatie. Zo las ik al met veel plezier: Matt Shepherd-Smith: Media Arts is not about stunts, Tom Morton: The Workshop of the World en Tim Bonnet: Social networking not gateway to youth Vandaag de beurt aan Rob […]

(Never) trust a stranger!

Ouders vertellen hun kinderen dat ze geen snoepjes mogen aannemen van anderen. Maar als we de april cijfers van Nielsen zien dan blijkt dat we meer aannemen van vreemden dan we denken. Nielsen trackt 25 duizend mensen in 50 landen. De aanbeveling van mensen die je kent blijft de meest betrouwbare vorm van reclame (zie […]

Superpromotor & NPS

Afgelopen vrijdagmiddag volgde ik een workshop over de Superpromoter op de Erasmus Universiteit in Rotterdam. De Superpromoter is tevens titel van een nieuw boek van Rijn Vogelaar, directeur van Blauw Research. De Superpromoter heeft alles te maken met de Net Promoter Score (NPS). NPS is geïntroduceerd in 2003 in een artikel in Harvard Business Revew […]

Top 50 “Sociale” merken

In de Augustus uitgave van de Social Radar Top 50 van Buzzstudy / Inefgy staat Twitter nog steeds bovenaan. Met hun product Social Radar analyseert Infegy miljoenen blogposts en sociale netwerken en meten ze het aantal unieke individuen / bronnen dat een merk bespreekt. Het gaat dus niet over het aantal keren dat het merk […]

Guinness Poolcue

Leuk en slim idee – en ongetwijfeld zal er voldoende Guinness gedronken worden in poolcafes maar of dit nou echt iets doet voor het merk? Het is zo klein dat het lijkt alsof het meer voor de Creatieven is gedaan dan voor zo’n zwarte rakker… Waar ik blij van word is het idee dat je […]

Guerrilla Soep

Na het enorme succes van Sjors de manager volgde deze maand een nieuwe Cup a Soup manager: CeesJan Blom. Deze ‘directeur’ bood zijn excuses aan voor de kredietcrisis (zie hier op Distrifood of op Bizz) Daarna volgde een lieve commercial dat de effect van meer gevoel en smaak toonde. Zojuist berichtte de heer Blom van […]