Maandelijks archief: juli 2009

Koeltips

Begin juni heeft Grolsch wat gedaan aan de fun-factor van het blikje door er een KOELmeter aan toe te voegen. Aan de consument de vraag hoe zij hun grolschblikjes koelen.

Op www.youtube.com/grolschkoeltips is één centrale plek gecreëerd waar al het videomateriaal wordt verzameld en consumenten hun video kunnen insturen. De beste koeltip-filmpjes worden als onderdeel van een Grolsch commercial uitgezonden op Discovery Channel.

Philips vs De rest

Hoewel de campagne al een tijdje loopt (en het zelfs “De zomer draait door” heeft gehaald), wilde ik deze campagne toch graag nog even benoemen op buzzmarketing. Zeker gezien het feit dat deze campagne op een leuke manier gebruik maakt van twitter.

In de Campagne “Philips VS” wordt aan twitteraars gevraagd om creatieve en uitdagende ideeën te verzinnen voor de ‘ultieme producttest’.

Je kunt meedoen door een beschrijving van je idee, beginnend met #Philips_vs, in maximaal 140 karakters, te twitteren. Een leuke manier om twitteraars een bericht over je te posten. Hoewel ik mij af vroeg of men bereid is dit via een # ipv een @ te doen, blijken veel mensen de uitdaging aan te gaan.

Wanneer het idee origineel genoeg wordt bevonden, zal de challenge worden uitgevoerd. In onderstaand filmpje wordt de WakeUp Light van Philips getest..

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=7fVG3tmnm2Y&hl=en&fs=1&]