Maandelijks archief: oktober 2008

Doe mij nog zo’n drol!

Dat McCain in de ‘shit’ zit blijkt wel uit het volgende. Een net uitgevoerde Guerrilla actie van deze presidentskandidaat lijkt wel verdacht veel op een actie van KesselsKramer* van alweer aardig wat jaartjes geleden. Waarschijnlijk heeft hij na 4 november genoeg tijd om zijn eigen ‘vieze’ zaakjes op te ruimen (wellicht met zijn nieuwe vriend Joe).

Hans Brinker Budget Hotel was één van de eerste reclamebudgetten van KesselsKramer, de Hollandse creative hotshop. Het lowbudgethotel – internationaal bekend als Hotel Hell – had net haar aantal kamers verdubbeld en die moesten zo snel mogelijk vol. En dat met ‘n reclamebudget als de meeste van haar kamers: om te huilen. Dus plantte KesselsKramer vlaggetjes in honderden hondendrollen rond het Centraal Station, waar dagelijks horden reizigers passeren op zoek naar ‘n goedkope ‘place to stay’. Op de vlaggetjes de boodschap: Now even more of this at our main entrance. Hans Brinker Budget Hotel Amsterdam. De foto van de reclamestront ging de wereld rond, kranten stonden bol van de drol, zelfs CNN zakte af naar Amsterdam. De publiciteit deed in het eerste jaar het aantal overnachtingen met 25% stijgen. Guerillamarketing was geboren en de klanten die ‘ook zo’n drol wilden’, lagen voor het oprapen. De regels kennen en ze dan overboord gooien. Het is geen ongewone praktijk bij krantenregie Scripta. Doen wat onmogelijk lijkt, de geplogenheden vermijden en steeds weer op zoek gaan naar onbewandelde creatieve paden. Nieuwe lijnen uitzetten, zodat u daar op uw beurt weer buiten kunt kleuren. Want als u wil opvallen in deze wereld van communicatie-overkill, moet u er wel voor zorgen dat u gezien wordt. Desnoods middenin een drol.

It’s all in the bag

Plastic tasjes hoeven eigenlijk nooit saai te zijn, gezien deze coole tasjes uit Bulgarije. Het gaat om ‘kratjes’ Shumensko beers. Het optisch bedrog zorgt ervoor dat voorbijgangers en oom agent twee keer moeten kijken als je met 4 tasjes boodschappen op je fietsje stapt! Mooie Ambient Marketing.

Op de koffie bij George

Nespresso buzzVanmorgen kreeg ik alsnog deze mail. Ook al heb ik hem al op verschillende plekken op het web gezien, deze actie hoort daarom ook zeker thuis op buzzmarketing.nl.

Goedendag, Nespresso biedt u een unieke, nieuwe ervaring. Omdat u lid bent van de Club, heeft u het voorrecht te kunnen beslissen over de volgende reclamespot met George Clooney. Ontdek in voorvertoning exclusief op onze website 2 films met elk een ander einde en bepaal welke uw voorkeur geniet: de verkozen film zal op televisie verschijnen! Laat ook uw vrienden kiezen: op onze website kunt u uw vrienden uitnodigen en hen ook laten deelnemen aan de verkiezing van de volgende Nespresso TV spot….

Leer bluf herkennen met de nieuwste game van Holland Casino

In het verlengde van de grappige televisie commercials is er nu ook een online game van Holland Casino.In deze advergame ben je samen met Birgit Schuurman op de vlucht. Hoe blijf je de paparazzi voor en red je je uit benarde situaties? Hoge scores in deze game worden uiteraard beloond. De winnaar van de eerste prijs gaat een week lang naar Las Vegas.Holland Casino richt zich met deze campagne op vrouwen en mannen in de leeftijdscategorie 20 t/m 49 jaar die interesse hebben in het spel, interesse hebben in eten en drinken en houden van uitgaan. Bekijk de trailer op Youtube en speel de game op http://www.nietallesisbluf.nl/. De NietAllesIsBluf campagne is ontwikkeld door TBWANEBOKO en Agency.com. SocialMedia8 is verantwoordelijk voor de seeding en Viraltracker voor de tracking.