Ontstoken oogjes

De zoekopdracht ‘ontstoken oogjes’ stond in de geschiedenis van mijn zoekmachine. Mijn vrouw zocht op internet naar behandelmethoden voor de oogjes van mijn zoontje. Mijn vrouw is niet de enige die voor haar eigen of kwalen van de gezinsleden op zoek gaat naar professionele en consumer generated content voor respectievelijk medisch advies of gezondheidstips.The Next […]

Reageren op blogcrisis

Rohit Bhargava van Ogilvy PR geeft op zijn weblog en op het corporate Ogilvy 306 degrees Digital Influence blog vijf stappen/tips hoe om te gaan met een blogcrisis: 1. identificeer de deelnemers2. evalueer de conversatie3. reageer authentiek4. publiceer je eigen mening5. monitor (en reageer) op de conversatie Niet voor iedereen vanzelfsprekend verdiept hij deze stappen. […]

Online reputatie Obama vs McCain

De Amerikaanse verkiezingen komen steeds dichterbij. Dat mag ook wel, we zijn al bijna een jaar bezig. Stel je toch eens voor. Balkenende en Bos die sinds eind vorig jaar continu het nieuws beheersen? Onwaarschijnlijk. Only in America! Ook Obama en McCain zelf zullen blij zijn dat de eindstreep in zicht is. Op het gebied […]

Lekker dongelen

Het woord ‘dongle’ is bij de systeembeheerders of Windows XP cracks een bekende term. Dongle staat synoniem voor een USB stickje met een functie zoals Wi-Fi of Bluetooth ontvanger. KPN wil iedereen aan de dongle krijgen of zoals ze zelf zeggen de ‘dongel’. Vodafone’s succes met de handige UMTS kaartjes voor de laptop waar je […]

Buzz & Reclame = nog meer Buzz

Echt vaak word ik niet getriggered door commercials. Ik kies meestal bewust voor een product doordat een beïnvloeder dat mij aanraadt of dat ik zelf wat research heb gedaan. Toch was de campagne van ‘www.watisditvooreenauto.nl’ er eentje die aansprak. In de TV commercial was alleen een geheimzinnige afgeplakte auto te zien zoals je ze in […]