Traditionele mond-tot-mondreclame krachtiger dan beinvloeders in sociale netwerken

In het december nummer van het Journal of Advertising Research staat een onderzoek van James Coyle, assistant professor van de Miami University: “The findings contradict a common advertising practice of segmenting and pampering the few elite and highly connected consumers believed to have the most persuasive power by suggesting that instead, most people can influence […]

Duzzmarketing

We schreven een tijdje geleden over de grote rol van buzzzz rondom de scholierenstaking. Wat je ook kunt doen is uitgebreid gaan onderzoeken of de stakingen inderdaad groter werden door ‘buzz’ en zo’n drie weken later met dezelfde conclusie komen. En omdat dit voor niemand nieuws meer is zo’n drie weken later en het dus […]

Buzz in social networks

Met interesse las ik het stuk op MolBlog van Elsbeth Eilander over de prijselasticiteit van word-of-mouth, met name omdat ik daar deze week ook met Wouter bij Busted over discussierde: wat is, of liever: kan, de impact zijn van buzz in een sociaal netwerk? De verwachte uitkomst dat ‘de impact van word of mouth op […]

Lijstjes > boekenlijstjes

Het einde van het jaar is in zicht en het is dus weer lijstjestijd. Met het oog op het eindejaarsgeschenk van Busted ben ik geinteresseerd in de Beste Business Boeken. Hierbij lijstje 1 van Brand Autopsy. (Ja, ons lijstje posten we ook nog)

Zó 1937

Potter’s. Mijn vader had er nog een mooie anekdote over. In ruil voor 5 gulden at hij in een keer een doosje Potter’s leeg. Eigenlijk ongeloofelijk dat hij twintig jaar later samen met z’n zoon nog steeds die snoepjes at. In het vakblad Supermarkt van deze week stond een artikel over de mond en keelverfrisser. […]

Ball Buzz

De afgelopen weken waren we druk met de introductie van de nieuwe adidas EK-voetbal: de Europass. Het is wederom een bijzonder exemplaar met een leuk technologieverhaal: deze bal geeft en heeft ‘kippenvel’. Er was veel buzz rondom de bal; hij dook op in kranten, op TV en online. Wat ik meestal doe bij zo’n introductie […]

Guerrilla MarketING

Guerrilla Marketing pur sang. Het icoon van het ene merk dat het icoon van een ander merk ‘aanvalt’. Ik moest er niet om lachen maar ben wel benieuwd hoe lang het duurt voordat de Postbank hier boos om wordt. Of mag de blauwe leeuw met het oog op de nabije toekomst van hen ook best […]

Hema Humor

Een prachtige homepage animatie op de HEMA productsite.Voor ongeduldige lezers onder ons: even een paar sedonden wachten en hou het kopje rechtsboven de pagina in de gaten. Een kettingreactie volgt.

Pisang Ambon

“Pisang Ambon lanceert ’s werelds eerste online Videoke (een mix van video en karaoke); WWW.CLIPCASTER.TV. Met CLIPCASTER.TV mix je video via de webcam en je zangkwaliteiten tot een waanzinnige muziekvideo. Record, bewerk met special effects en vertoon je eigen muziekvideo! ROCK THE PALACE is de interactieve commercial ter promotie van CLIPCASTER.TV. Bekijk de commercial, met […]