Maandelijks archief: november 2007

Workshop Guerrillamarketing

Vanavond is de uitreiking van de PIM Marketingliteratuurprijs. Volgens MolBlog maakt het boek Guerrillamarketing van Cor Hospes geen kans. De winnaar zal de publiciteit na de prijsuitreiking beheersen, maar vooraf heeft Hospes aandacht naar zich toegetrokken als een echte Guerrillamarketeer.

In samenwerking met de consultants van Busted biedt Cor Hospes vanaf volgende week een workshop Guerrillamarketing. (In die zin is dit dus ook reclame voor onszelf). In de workshop worden theoretische kaders (uit zijn boek) gecombineerd met vele praktijkvoorbeelden. Op basis van het type klant/toehoorders worden specifieke branche-relevante voorbeelden gegeven. Het derde deel van de workshop bestaat uit een case waarin de theorie en inspiratie wordt omgezet in een plan voor de eigen organisatie.

meer info via formulier-hier

Word-of-Mouse

Het begon met een heel klein groepje actievoerders. Via MSN, Hyves en YouTube ging het vervolgens rond. Het gevolg – in heel Nederland scholierenstakingen – is inmiddels bekend. Wie twijfelt er nog aan de impact van word of mouth/mouse?

Ook grappig om Blogpulse er even bij te pakken. Zie de enorme piek in het getal 1040 (aantal lesuren die men moet draaien en waar men boos over is).

Ruimtegebrek

De boodschap van deze uiting vind ik wat kort door de bocht. Dierentuinen en aquaria zijn namelijk veel meer dan attracties en doen ook veel goed en belangrijk werk voor het dierenrijk. Maar toch, de boodschap van deze uiting komt keihard aan. En fraai uitgevoerd.

(Hier meer varianten)

Artis kwam overigens gisteren met de definitieve plannen van de vergroting van haar dierenverblijven. Ze komen alleen zo’n 80 miljoen te kort; iemand een goed buzz/guerrilla/marketing/communicatie-idee om wat eurootjes uit het bedrijfsleven te trekken?

Coolest Worldwide

Carl Rohde’s Signs of the Time publiceert voortaan maandelijks een ‘Top 15 of the Coolest Worldwide’. Een select gezelschap van de scherpste en meest creatieve geesten hebben hem samengesteld. Sommigen zijn echte best selling celebrities (Joe Pine, Marian Salzman, Mark Simpson). Anderen hebben op hun eigen continent al indrukwekkende sporen verdiend en vooral met buzzmarketing hun bekendheid bereikt.

De moeite waard!

QR-Code naar een Tipping Point?

Soms kom je vreemde dingen tegen. Nieuw, spannend en hypeklaar. Zoals QR-Codes. QR-Codes gaan het helemaal worden! En binnenkort zullen QR-Codes de ‘tipping point’ bereiken. Tenminste, als het aan deze workshop ligt.

Het is voor het eerst dat ik bij de doelstelling van een workshop zie staan ‘een tipping point bereiken’. Is ‘het bereiken van een tipping point’ een doel op zich dat we vaker gaan zien? Heeft ‘The Tipping Point’ eindelijk zelf z’n Tipping Point bereikt? Zolang klanten nog vragend kijken als ik ‘tipping point’ laat vallen, zal het wel meevallen. Om over QR-Codes nog maar te zwijgen, dat bereikt waarschijnlijk nooit dat ‘heilige punt’. Maar wie weet helpt dit blogje de workshopmannen een beetje.

Dit is overigens de QR-Code voor www.buzzmarketing.nl. Dat je het weet.

(Met dank aan deze QR-Code generator, ga los zou ik zeggen. En laat me even weten als jij wel snapt wat je daar vervolgens mee kunt…)