Workshop Guerrillamarketing

Vanavond is de uitreiking van de PIM Marketingliteratuurprijs. Volgens MolBlog maakt het boek Guerrillamarketing van Cor Hospes geen kans. De winnaar zal de publiciteit na de prijsuitreiking beheersen, maar vooraf heeft Hospes aandacht naar zich toegetrokken als een echte Guerrillamarketeer. In samenwerking met de consultants van Busted biedt Cor Hospes vanaf volgende week een workshop […]

Klein maar fijn

Zo’n leuk idee dat het zowel in Zuid-Afrika als in Belgie bedacht werd. Heeft Madurodam dit ook al gedaan?via: marketing alternatif

Word-of-Mouse

Het begon met een heel klein groepje actievoerders. Via MSN, Hyves en YouTube ging het vervolgens rond. Het gevolg – in heel Nederland scholierenstakingen – is inmiddels bekend. Wie twijfelt er nog aan de impact van word of mouth/mouse? Ook grappig om Blogpulse er even bij te pakken. Zie de enorme piek in het getal […]

Ruimtegebrek

De boodschap van deze uiting vind ik wat kort door de bocht. Dierentuinen en aquaria zijn namelijk veel meer dan attracties en doen ook veel goed en belangrijk werk voor het dierenrijk. Maar toch, de boodschap van deze uiting komt keihard aan. En fraai uitgevoerd. (Hier meer varianten) Artis kwam overigens gisteren met de definitieve […]

Coolest Worldwide

Carl Rohde’s Signs of the Time publiceert voortaan maandelijks een ‘Top 15 of the Coolest Worldwide’. Een select gezelschap van de scherpste en meest creatieve geesten hebben hem samengesteld. Sommigen zijn echte best selling celebrities (Joe Pine, Marian Salzman, Mark Simpson). Anderen hebben op hun eigen continent al indrukwekkende sporen verdiend en vooral met buzzmarketing […]

QR-Code naar een Tipping Point?

Soms kom je vreemde dingen tegen. Nieuw, spannend en hypeklaar. Zoals QR-Codes. QR-Codes gaan het helemaal worden! En binnenkort zullen QR-Codes de ‘tipping point’ bereiken. Tenminste, als het aan deze workshop ligt. Het is voor het eerst dat ik bij de doelstelling van een workshop zie staan ‘een tipping point bereiken’. Is ‘het bereiken van […]

Geen parkeerproblemen

Het heeft NIETS te maken met mijn nieuwe auto, het is hooguit een gevalletje selectieve perceptie. Maar deze fraaie campagne van JEEP kan ik jullie niet onthouden…

Truck Marketing: deel 2

FedEx vs UPS. Leuke fototruckage van twee naaste concurrenten. FedEx mag dan wel de langste hebben maar zijn ze ook de snelste?

Truck Marketing

Waar kun je optimaal thuiswerken beter promoten, dan in de file…