Wheels falling off Net Promoter Score?

Vorige week vond ik een interessante post van Justin Kirby op VBMAnet op Ning. VBMA is de Viral en Buzzmarketing Association die tegenwoordig als social netwerk vrij toegankelijk is op Ning. Justin is initiator van deze community voor professionals op het gebied van viral en buzz, maar bekender als auteur van Connected Marketing. De volledige […]

Meten van invloed van sociale media

De mensen van Edelman laten weer van zich horen. Dit keer doet David Brain op sixtyseconds een poging om de invloed van sociale media te meten. Door enkele nieuwe parameters toe te voegen willen zij verder kijken dan blogs en ook tools als Twitter en Facebook meenemen. Natuurlijk is dat appels met peren vergelijken (of […]

PSP

Mooie uiting van Playstation uit Italie: een nep-boek waarmee je stiekem kan gamen…bron: engadget

Verzekeringsadviseur actief in de F1

De financiĆ«le dienstverlener RVS heeft in de lijn met haar sponsoring van het ING Renault Formule 1 -team een spectaculaire viral gelanceerd. Wie zegt dat verzekeringsadviseurs geen snelle jongens zijn. Een RVS-adviseur die met 240 km/u over het circuit zweeft weet toch de klant te bereiken om snel te schakelen over zijn autoverzekering. Boodschap is: […]

Sunday Stuntday

Wat een heerlijke (stunt)middag was het vandaag. De wielerfanaten onder ons hebben waarschijnlijk meer binnen dan buiten zitten zweten. Fantastisch! In de eerste plaats voor meneer Rasmussen zelf, wat een (PR)estatie! Ten tweede voor onze oerhollandse Rabo-ploeg (die het dus kennelijk al die jaren wel op water en brood konden) die nu zeker eens terecht […]

Social media en influencer marketing

Na de intensieve dagen op de hei (in dit geval het Noordzee strand) vraag ik me af welke richting het PR-vak gaat met de opkomst van web2.0. Een kreet die ik vanavond wilde uitdiepen was Influencer Marketing. Op de website van Influencer50, een bureau met vestigingen in London en San Fransisco, zag ik een aardige […]