Congrestijd

Op de dag dat PICNIC begon, koud een week na e-day en met Marketing3, Fusion en het Focus-seminar in het vooruitzicht, zag ik de uitnodiging voor weer een interessante informatiedag. Op 5 oktober organiseert de Universiteit van Tilburg het MA-congres. Dit jaar met het thema ‘New weapons of marketing communications’. Dit najaar worden we doodgegooid […]

Remco Plettenberg op Buzzmarketing.nl

Buzzmarketing.nl is vandaag uitgebreid met Remco Plettenberg van Porter Novelli. Vandaag werd Porter Novelli uitgeroepen tot Benelux Consultancy van het jaar. Holmes, de organisatie die onder meer achter de Internationale Sabre Awards zit, heeft Porter Novelli uitgeroepen tot Benelux consultancy van het jaar. Ik kende de prijs niet en bij mijn korte zoektocht op internet […]

Schaarste = buzz

Schaarsheid is een van de weapons of influence volgens Cialdini en ook een mooi instrument voor Buzz Marketing. Schaarsheid kan je bewust inzetten (limited edition, selectieve distributie etc) en onbewust (uitverkocht). Het mooie van schaarste is dat het vraag creëert, tenminste mits goed ingezet, teveel schaarste zorgt alleen voor irritatie. Met de komst van internet […]

Trusted media

Todd Defren schreef in een artikel over SMO, dat overigens niet spannend is de grappige tekst: …they may even discover that “del.icio.us is not a porn site”, “Technorati is not a gadget blog” and “Second Life is not about your midlife crisis.” Op zijn eigen website verscheen vandaag een verwijzing naar een artikel over geloofwaardigheid […]

Blogs topprioriteit bij communicatiemanagers

Porter Novelli heeft onder grote ondernemingen en organisaties in Nederland een onderzoek uitgevoerd naar de awareness en het gevoerde beleid op het punt van blogging. Circa 50 communicatiemanagers hebben actief deelgenomen aan dit onderzoek. Uit dit onderzoek blijkt dat blogs snel aan belang en invloed winnen. Bijna iedereen ziet ook de potentiële impact die blogs […]

Onderzoek: Marketeers willen word of mouth inzetten

Marketeers erkennen het belang van word of mouth voor de realisatie van hun marketingdoelstellingen, zo blijkt uit onderzoek van Buzzbasics en Blogresearch. 71 procent heeft WOM opgenomen in het marketingplan of geeft er zijdelings aandacht aan, en 44 procent wil dit jaar nog beginnen met een WOM-campagne. Bron: Marketing Online Potverdrie, Marco c.s. doen ongeveer […]

Online Merkmonitoring

Forrester Research is met een onderzoek gekomen naar de aanbieders van online monitoring. Ik heb het dan niet over de publieke tools van Blogpulse of Technorati, maar de pakketten van Nielsen Buzzmetrics, Cymfony, Biz360, Umbria, Brandimensions, MotiveQuest en Factiva. Ze zijn beoordeeld aan de hand van 56 criteria waarbij Buzzmetrics en Cymfony er als marktleiders […]

Eerste Word of Mouth Marketing conferentie in Nederland

21 november vindt in Hilton Royal Parc Soestduinen te Soestduinen het eerste seminar over Word-of-Mouth marketing plaats. Focus Conferences heeft een heel mooi programma en een sterke line up van sprekers, mede danzij Jorrit. Een copy-paste uit hun eigen inleiding: De consument ‘in control’ Technologische ontwikkelingen veranderen marketing en communicatie fundamenteel. Consumenten communiceren sneller met […]