Martijn Hemminga schrijft op het weblog van Communicatiecoach een stuk over Stelios, oprichter van EasyJet, die afgelopen dinsdag spreker was op de conferentie Battlefield Communication op Nijenrode.

Prima podcast over buzzmarketing van de Church of the Customer. PS: ik ga geen virals promoten op deze site/daarvoor ga je naar viralmeister of Lycos Viral Char maar op bovengenoemde website vonden we deze Microsoft documentaire die we je niet wilden onthouden.

De discussie of weblogs geloofwaardige nieuwsbronnen zijn is er eentje die ons PR vak bezig houdt. Een interessant artikel in Robin Good

oei oei oei Geen Stijl startde GeenStijl GuerillaMarketing (GSGM) aan het juiste adres. “GSGM staat garant voor nietsonziende campagnes. Niks laffe virals, niks doorzichtig online gemeuk en aan vergaderen hebben we al helemaal een broertje dood. GeenStijl GuerillaMarketing staat garant voor keiharde resultaatgerichte campagnes.” Het voorbeeld van een guerilla campagne van GSGM, de boekenlijst van […]

Buzz Awards 2005: Meest ‘Buzzable’ Product van Nederland

Vanaf deze week zijn de verkiezingen van de Buzz Awards gestart. Voor de eerste keer wordt in januari de Buzz Award uitgereikt aan het meest ‘buzzable’ product van 2005. De Buzz Awards worden georganiseerd door Buzzer, een Word of Mouth Marketing bureau. Met ‘buzzability’ doelt Buzzer op de hoeveelheid kletsen, verhalen, ‘buzzen’ over iets. Omdat […]

MarketingFacts post het artikel: Luisteren naar de consument als nieuw vakgebied. Daarin ondermeer een link naar een essay over monitoring van de Blogosphere of online WOM/buzz. Zoals ik ook al schreef op Communicatiecoach vind ik monitoring en een dialoog met publieksgroepen een taak van een PR-bureau. Marco stelt terecht in zijn comments: “Het meten en […]

Hear hear!P&G ligt volgens de Amerikaanse commerciele waakhond Commercial Alert onder vuur. Commercial Alert heeft overigens gisteren een brief gestuurd naar de FTC, de handelscommissie, met het verzoek buzzmarketing te onderzoeken:“Commercial Alert sent a letter today to the Federal Trade Commission (FTC) requesting it to investigate whether buzz marketers are violating federal law prohibiting deceptive […]

Over buzzende consumenten: prosumers

Ik buzz, jij buzzt, wij buzzen. Maar wie zijn wij? Dikke kans dat wij prosumers zijn. Om je geheugen op te frissen: de Prosumer is een consument die informatie en technologie in z’n bloed heeft. Hij (of zij) zoekt actief naar informatie, en raadpleegt daarbij meerdere bronnen, waaronder Internet. Ook wil hij graag invloed hebben […]

Willem Sodderland promoot zijn initiatief Buzzer op het weblog Frankwatching met een goed artikel over WOM. Met name deze quotes zijn interessant: ” De uitwisseling van eerlijke meningen tussen consumenten is de krachtigste beïnvloeder van koopgedrag, al sinds holbewoners elkaar vertelden waar ze de meest productieve jachtvelden konden vinden” en “Als fabrikant kan je dit […]

Op een weblog dat trends signaleert, mag natuurlijk de Top 10 van ons clubblaadje niet ontbreken. From the rise of transparency to the decline of newsprint, every PR pro needs to remain on top of the ever-changing media landscape in PR Week. Terecht voegt de mediakenner Jon Friedman toe dat hij een shake out verwacht […]