Samenscholen is zo ‘nineties’. Demonstreren doe je dit weekend vanuit je luie stoel.http://megaphone.nl.nu/

Personal Web sites, discussion board comments, digital clips were the first signs of the user-generated media trend. We have all heard the term new media too many times. But alternative media, content generated by opinion leaders online, is changing the information landscape as we know it. Blogs are the becoming increasingly recognized as the ultimate […]

Word of mouth marketing emerges as the dominant new marketing technique, according to a survey done by CMO magazine. When the survey asked marketers “which of the following emerging marketing techniques are you currently using or planning to use within the next six months,” 69.85 percent said “customer influence via word of mouth.” That was […]

Ongeacht leeftijd of functieniveau zien Nederlandse reclameprofessionals een gouden toekomst voor buzzmarketing weggelegd. Uit onderzoek naar het kennisniveau van reclamebureaus over het onderwerp blijkt 80% in de toekomst buzzmarketing te willen integreren in campagnes. Ruim de helft van de 60 onderzochte bureaus werkt voor bedrijven met meer dan 500 medewerkers. Opvallend was dat bij controlevragen […]

Marketing PR goed voor waarde merk

In de zoektocht van marketeers naar beter bereik en méér effect voor minder geld, komt Marketing PR steeds vaker in beeld. Euro RSCG Bikker heeft in een recent onderzoek voor het eerst een link gelegd tussen de effectiviteit van Marketing PR en brand equity. Hieruit blijkt dat de inzet van Marketing PR – het genereren […]

Via oud-collega Chris Colby op de Netcoms weblog een mooie viral case: “With so many brands experimenting with viral marketing, it requires a combination of great idea and execution to stand out from the crowd. Saab have done this with the surprisingly detailed and addictive Race Against Time.” > lees verder

Andy Sernovitz (WOMMA CEO) delivers three new realities for today’s marketer: New reality #1: People are already talking about us. Are we going to join the conversation? There’s no choice here. Ignore word of mouth and take the hits, or engage and turn it in your favor. The train has left the station. New reality […]

Commlog en Creative Facts signaleren begin september dat de Nederlandse communicatiebranche achter loopt in vergelijking met onze Ooster- en Westerburen. Hoewel er al enkele gevestigde namen zijn MarketingFacts, MOLblog(DutchCowboys) en Frank-ly valt het aantal Nederlandse marketing/communicatie weblogs tegen. Bovengenoemde weblogs zijn van oorsprong (of ontwikkelen zich meer naar) gespecialiseerd: online, reclame, marketing en communicatie/voorlichting (softe […]

Student verkoopt pixels om studie te bekostigen AMSTERDAM – De Engelsman Alex Tew verkoopt pixels op zijn website om zijn studie te bekostigen. De 21-jarige Tew is net begonnen met een studie Business Management aan de universiteit en heeft geld nodig om colleges, boeken, huisvesting én bier te kopen, zo meldt Computeridee. [lees verder] bron: […]

Ashland Addison Florist Co., a 73-year old family-owned florist based in Chicago, recently “shared some love” (and got people talking) in a fun, good-natured stunt. On a busy street in the Loop, the florist gave out bouquets containing five roses to curious onlookers. Each bouquet came with a printed coupon of instructions that read: “Share […]