Als je nu nog niet weet wie Jeff Jarvis is, dan moet je echt beter de blogosphere volgen. Aangezien hier toch alleen verdwaalde marketeers komen:Making a Jeff Jarvis of Viral Nightmare

Erik van Roekel op MarketingFacts: Na het virale succes van ilovebees.com voor Halo 2, met $125 miljoen omzet in 24 uur zonder enige advertentie, doet Microsoft opnieuw een poging een viraal effect te krijgen voor de Xbox 360. Op origenxbox360.com is een konijntje te zien, een boom en een countdown timer naar 27 september. Als […]

“Interactief marketingbureau Bookmark ontwikkelde voor Philips Consumer Electronics de Europese viral game ‘Zap & Win’, ter promotie van Club Philips, het online klantenprogramma van Philips. In dit gelikte spel wordt de consument uitgedaagd om van de 9 televisies er 3 op dezelfde zender te zappen. Wie dat goed doet, wint een prijs, zoals een Flat-TV, […]

In 2003 ontstond deze Historische 1 April grap. Een grap van een ontwerpbureau groeit uit tot urban legend. Nu zijn er idioten (only in America) die daadwerkelijk mooo-vind billboards inzetten. Zou Seth Godin dit bedoelen met remarkable?

Collega en exploitant-eigenaar van het .com-domein Mark Hughes heeft een sterk boek over Buzzmarketing geschreven. De review van WOMMA: In his new book “BuzzMarketing: Get People to Talk About Your Stuff”, WOMMA member Mark Hughes stresses credibility and honesty as the foundation of building buzz. To be more effective, Hughes outlines the right buttons to […]

Buzzmarketing is een van de meest verwarrende begrippen in de marketing. De term duikt vaak op onder de naam mond-tot-mondreclame, viral marketing, marketing-PR, guerilla of fluistercampagne. Buzz is de communicatie over producten of diensten tussen personen die als onafhankelijk worden beschouwd van het bedrijf dat het product of de dienst levert, in een medium dat […]

Kryptonite is een slotenfabrikant. Ze maken stevige sloten en hebben sinds jaar en dag een goede reputatie. Die reputatie werd vorig jaar wreed verstoord door een filmpje op een weblog wat liet zien dat je met een simpele Bic-pen een Kryptonite-slot kan openmaken. Lees verder over deze case op: Frank-ly

Verzekeraar Interpolis laat weten als eerste verzekeraar een virale marketingactie in te zetten om klanten te werven. Op www.gratiszonnescherm.nl zijn twee filmpjes te bekijken die je vervolgens door kunt sturen. via Molblog

Ouder artikel over de activiteiten van BzzAgent in de NY Times. Tegenstanders van deze vorm van buzzmarketing menen dat deze praktijken onethisch zijn. Een individu wordt ‘betaald’ om een commerciele boodschap te verspreiden. Een financiele compensatie, sponsoring of het recht op de nieuwste informatie of gadgets. Waar ligt de grens? Ik juig nieuwe initiatieven van […]

Mond-tot mondreclame is het domein van het PR-bureauOver het creeren van hypes, rages en gekten Lees verder: Communicatiecoach